نقش پررنگ موبایل در گردشگری

photo_2017-01-19_10-21-52

آمارهای بین المللی نشان می دهد که بیش از ۲۵ درصد از کل درآمد سفر اروپایی ها در سال ۲۰۱۵ مستقیما از اپلیکیشن های موبایلی آمده است.

 چرخ گردشگری داخلی، هنوز آن چنان که انتظار می رود، روان نمی چرخد و درگیر محدودیت هایی است که در این حوزه وجود دارد. شاید مهم ترین این محدودیت ها، فرایند تسهیل نشده سفر است. این محدودیت ها از سویی، موجب خالی ماندن بخشی از ظرفیت اماکن اقامتی می شود که با ایجاد هزینه سربار، به بالا رفتن قیمت ها و نامتناسب بودن خدمات و امکانات آن ها می انجامد که خود، نارضایتی و بی میلی به سفر می آفریند.
البته اینها تنها دلیل تمایل اندک ایرانی ها به مسافرت های درون کشور نیست. اگر از مسافرت های خارج از کشور که فقط برای شمار معدودی قابل حصول است، بگذریم، نبود امکانات در کاهش سفرها تاثیر داشته است. یکی از نمودهای مهم خدمات مورد نیاز، امکان بوکینگ/رزرو هتل به شیوه ای مناسب و کاربردی است؛ به شکلی که تمامی انتخاب ها به خوبی در دسترس و در معرض دید باشد و گردشگر با دید باز و با توجه به تمامی جوانب به انتخاب هتل مورد نظرش دست بزند. اشرافی همه جانبه به امکانات موجود هر هتل می تواند محدودیت ها و ترس از تجربه های گذشته را به حداقل برساند.

 در ایران، صنعت با تاخیر فازی قابل توجه به امکاناتی که اینترنت در اختیارش می گذارد توجه نشان داده؛ در حالی که جهان با تغییر زمین بازی، از لپ تاپ و کامپیوترهای متصل، گذر کرده و صنعت گردشگری را مستقیما کف دست گردشگر قرار داده است؛ درون اپلیکیشن های موبایلی.

نقش موبایل در صنعت گردشگری نیز روز به روز پررنگ تر می شود و سرعت، راحتی و در دسترس بودن اپلیکیشن های جست و جوی مراکز گردشگری و اقامتی، به انتخاب بهتر کمک می کند. مراجعه به آمارهای بین المللی نشان می دهد که بیش از ۲۵ درصد از کل درآمد سفر اروپایی ها در سال ۲۰۱۵ مستقیما از اپلیکیشن های موبایلی آمده است. (همان منبع)

استفاده از چنین امکاناتی، پیش از تجربه مستقیم، تصویری از مقصد در اختیار کاربر قرار می دهد تا با استفاده از نظرات مسافران پیشین و کارشناسان گردشگری، تجسم سفر باورپذیرتر باشد و سفر با اطمینان قبلی بیشتری همراه شود و در کل با فراهم کردن امکان مسافرت بیشتر، خود به خود به تصحیح چرخه معیوب «نبود مسافر-خدمات نامناسب» کمک شایان توجهی می کند.

در دوره ای که اقتصاد کشور هر چه بیشتر به اهمیت صنعت گردشگری توجه نشان می دهد و فرصت بی نظیری که این صنعت در توسعه اقتصادی، رشد درآمد ناخالص داخلی و از همه مهم تر ایجاد اشتغال دارد، اگر قیمت تمام شده سفر با استفاده از تکنولوژی های نوین کاهش یابد، در نتیجه استقبال بیشتری از سوی گردشگران خواهد شد. بنابراین حرکت هر چه سریع تر در آنلاین و موبایلی کردن فرایند سفر اهمیت ویژه ای می یابد و ضروری است که با جهشی سریع عقب ماندگی تاریخی را جبران کنیم.

با سیر سپهر سبا همراه باشید…..

پاسخ دهید

توجه:دیدگاه خود را در مورد این بخش می توانید در قسمت زیر وارد کنید.دیدگاه ها پس از تایید منتشر می شوند

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

*
*